Page 146

Katalog 385 | Asiatische Kunst

2180 THANGKA EINES ZWÖLFARMIGEN AVALOKITESHVARA. Nepal. 20. Jh. Farben auf Gewebe, als Rollbild montiert. Die ungewöhnliche Darstellung des Bodhisattva mit elf Köpfen und zwölf Armen entstand wohl in Anlehnung an seine Erscheinung Ekâdashamahâkarunika Lokeshvara. Bildmaße 77 x 48cm. Zustand A/B. Gebräunt, etwas berieben. Beilage: Zwei weitere Thangka. Nepal. 20. Jh. THANGKA OF A TWELVE ARMED AVALOKITESHVARA. Nepal. 20th c. Colors on fabric, mounted as a scroll painting. The unusual display of the Bodhisattva with eleven heads and twelve arms is probably following his appearance as Ekâdasha-mahâkarunika Lokeshvara. At the sight of all the suffering of the world his head shattered into ten parts. His spiritual father Amida put them together, complemented by his own as top. Above the main character Samantabhadra, the Nirmanakaya of the Nyingmapa school. Painting dimensions 77 x 48cm. Condition A/B. Tanned, slightly rubbed. Supplement: Two thangka. Nepal. 20th c. 十二臂聖觀音唐卡 尼泊爾 20世紀 織布設色 捲軸裝裱 畫面77x48cm 附兩幅唐卡,尼泊爾,20世紀。 € 1.400 - 1.600 | $ 1.526 - 1.744 Buddhistische Kunst 2180 2181 THANGKA MIT CHAKRASAMVARA MANDALA. Tibet. 19./20. Jh. Farben und Gold auf grundiertem Gewebe. Im Zentrum des Mandalapalastes steht der blaue Yidam Chakrasamvara mit vier Gesichtern und zwölf Armen in Umarmung mit der roten Dâkinî Vajravarahi in yab-yum. In konzentrischen Kreisen gruppieren sich weitere Dâkinî um das zentrale Paar. Der äußerste Ring ist eine Darstellung der Acht Leichenäcker. Im Zentrum oberhalb des Mandala vermutlich der transzendente Buddha Samantabhadra 80 x 58cm. Mit breitem Goldrahmen hinter Glas gerahmt. Zustand A/B. Literatur: -Essen, Gerd-Wolfgang/Thingo, Tashi Tsering: Die Götter des Himalaya. Köln, 1990. Nr. 1-118, S. 191f. THANGKA WITH A CHAKRASAMVARA MANDALA. Tibet. 19th/20th c Colors and gold on fabric. In the center of the mandala palace stands the blue Yidam Chakrasamvara with four faces and twelve arms embracing the red Dâkinî Vajravarahi in yab-yum. In concentric circles further Dâkinî gather around the central couple. The outer ring a depiction of the Eight Graveyards - characteristic for mandala of the protective deities. In the center above the mandala presumably the transcendent Buddha 2181


Katalog 385 | Asiatische Kunst
To see the actual publication please follow the link above